استاندارد فلنج در تاسیسات مکانیکی

فهرست قیمت پیمانکار اجرای برق سوله ورزشی
فهرست قیمت پیمانکار اجرای برق سوله ورزشی
جولای 24, 2018
پیمانکار توزیع برق در ساختمان
پیمانکار توزیع برق در ساختمان
جولای 24, 2018
Show all

استاندارد فلنج در تاسیسات مکانیکی

استاندارد فلنج در تاسیسات مکانیکی

استاندارد فلنج در تاسیسات مکانیکی

استاندارد فلنج در تاسیسات مکانیکی

استاندارد فلنج در تاسیسات مکانیکی

فلنج در استاندارد های EN

الف) انواع استاندارد فلنج در تاسیسات مکانیکی

(۱ ) انواع فلنج های فولادی در استاندارد ۱-۱۰۹۲ EN تعریف و طبقه بندی شده است . این استاندارد که در سال ۲۰۰۱ جایگزین بخش عمده ای از استاداردهای DIN و ۱۹۸۹ :۳-۴۵۰۴ BS با موضوع فلنج های فولادی شده است ازالزامات فلنج های گرد فولادی در اندازه های ۱۰ DN تا ۴۰۰۰ DN و فشار نامی از ۲٫۵ PN تا ۱۰۰ PN را برای اتصال های جوشی و دنده ای مشخص می کند .

شرکت مهندسی توان گستر به عنوان پیمانکار و مجری تاسیسات مکانیکی آمادگی خود را در جهت آموزش ، طراحی و پیاده سازی کلیه فعالیتهای بخش تاسیسات مکانیکی صنعتی و ساختمانی اعلام می دارد .

این استاندارد فلنج در تاسیسات مکانیکی تمامی استاندارد های DIN و BS را که در این قسمت از مشخصات کاربرد دارند ، شامل می شود.

(۲ ) انواع فلنج های چدنی در استاندارد ۲-۱۰۹۲ EN تعریف و طبقه بندی شده است. این استاندارد که در سال ۱۹۹۷ جایگزین استانداردهای۱۹۷۶ :۲۵۳۰ DIN تا ۱۹۷۶ :۲۵۳۵DIN ، ۱۹۹۰ :۲۸۶۰۴ DIN تا ۱۹۹۰ :۲۸۶۰۷ DIN ،قسمت هایی از استانداردهای ۱۹۶۰ :۲۵۰۰ DIN ،۱۹۷۵ :۲۵۰۱ DIN و ۱۹۷۵ :۲۵۲۶ DIN و همچنین ۱۹۸۹ :۳٫۲ Section:4504 BS شده است،الزامات فلنج های گرد چدنی (خاکستری ،نشکن و چکش خوار ) برای اندازه های۱۰ DIN تا۴۰۰۰ DIN و فشار نامی از ۲٫۵ PN تا ۶۳ PN را مشخص می کند.

این استاندارد فلنج در تاسیسات مکانیکی تمامی استاندارد های DIN و BS را در این قسمت از مشخصات کاربرد دارندشامل می شود.

(۳ ) در استاندارهای ۲ و۱-۱۰۹۲ EN نوع فلنج ، سطح تماس ،اندازه ها و رواداری ها ،اندازه پیچ و مهره ،علامت گذاری ،آزمایش ،تضمین کیفیت و جنس ، همراه با طبقه بندی فشار / دما (P/T ratings ) مشخص شده است.

ب ) در این قسمت از مشخصات ،با توجه به شرایط کار لوله کشی آب سرد و آب گرم مصرفی که مشخص شده است در استانداردهای ۲ و ۱۰۹۲ EN ،فلنج های گرد چدنی و فولادی تا اندازه ۱۵۰ DN در فشارهای نامی ۱۰ PN و ۱۶ PN در انواع زیر بررسی می شود:

(۱ ) استاندارد فلنج های چدنی یکپارچه با شیر (integra flange ) نوع ۲۱ ،استاندارد ۲-۱۰۹۲ EN

(۲ ) استاندارد فلنج های چدنی دنده ای (hubbed threaded flange ) نوع ۱۳ ،استاندارد ۲-۱۰۹۲ EN

(۳ ) استاندارد فلنج های چدنی کور (blank flange ) نوع ۰۵ ،از استاندارد ۲-۱۰۹۲EN

(۴ ) استاندارد فلنج های فولادی دنده ای نوع ۱۳ ،از استاندارد ۱-۱۰۹۲EN

(۵ ) استاندارد فلنج های فولادی کور نوع ۰۵ ،از استاندارد ۱-۱۰۹۲ EN

شرکت مهندسی توان گستر به عنوان پیمانکار و مجری استاندارد فلنج در تاسیسات مکانیکی آمادگی خود را در جهت آموزش ، طراحی و پیاده سازی کلیه فعالیتهای بخش تاسیسات مکانیکی صنعتی و ساختمانی اعلام می دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!