اجرای تاسیسات برقی نصب کلید چراغ پریز

فهرست قیمت اجرای عملیات الکتریکی ساختمان اداری
فهرست قیمت اجرای عملیات الکتریکی ساختمان
جولای 24, 2018
اجرای تاسیسات مکانیکی
اجرای تاسیسات مکانیکی
جولای 24, 2018
Show all

اجرای تاسیسات برقی نصب کلید چراغ پریز

اجرای تاسیسات برقی نصب کلید چراغ پریز

اجرای تاسیسات برقی نصب کلید چراغ پریز

اجرای تاسیسات برقی نصب کلید چراغ پریز

اجرای تاسیسات برقی نصب کلید چراغ پریز

نصب چراغ ها و کلید ها ، پریز ها و متعلقات

اجرای تاسیسات برقی مانند محفظه های سقفی ، سرپیچها ، کلیدها پریزها و چراغها آخرین مرحله نصب ابزارها و تجهیزات برقی می باشد. این کار به تجربه و دانش در مورد مقررات مرتبط نیاز دارد چون خطر شوک الکتریکی اغلب از به کارگیری غلط این وسایل یا از غلط وصل کردن آنها ناشی میشود.

محفظه های سقفی روشنایی ها

– هر چراغ یا گروه چراغها باید با کلید یا پریز و دوشاخه که در محلی قابل دسترسی قرار گرفته است کنترل شوند.

– در محیط مرطوب تمامی چراغها باید از نوع ضد آب باشند و در محیطهایی که ممکن است غبارها یا بخارهای آتش زا یا قابل انفجار یا گاز وجود داشته باشد، اجرای تاسیسات برقی نصب کلید چراغ چراغها باید از نوع ضد اتش باشند.

سیم های قابل انعطاف

– سیمهای قابل انعطاف اگر به درستی نصب و نگهداری نشوند ، میتوانند عامل موثری در به وجود آمدن شوک و آتش سوزی باشند.

آنها را نباید در سیمکشی ثابت به کار برد. سیمهای قابل انعطاف را نباید در جایی که در معرض رطوبت است یا زیر لوله های آب نصب کرد.آنها باید کاملا بدون پوشش باشند تا در تمامی مسیر بتوان آنهارا دید بجز جاهایی که باید انها را با لوله های ضد آتش پوشاند تا از سقف عبور کنند.سیمهای قابل انعطاف هیچگاه نباید با مفتولهای فلزی و منگنه نصب شوند.

– در آشپزخانه ها و ظرفشویخانه ها و در اتاقهایی که حمام دارند، سیمهای قابل انعطاف باید دارای عایق پی وی سی یا از نوع ضدآفتاب باشند.هنگامی که سیمهای قابل انعطاف سه رشته ای برای اتصالات ثابت یا متحرک که باید به زمین متصل شوند به کار میرود رنگ رشته ها باید قهوه ای (متصل به طرف فاز) آبی (متصل به سیم خنثی یا برگشت) و سبز /زرد (متصل به زمین) باشند.

– اتصالات بین سیمهای انعطاف پذیر و کابلها باید کانکتورهای عایق برقرار شوند این کانکتورها باید داخل جعبه ای مجزا یا محفظه چراغها قرار گیرند.

اگر دنباله سیم انعطاف پذیری دارای کانکتور با پایه و سوکت باشد سوکتها باید طوری به منبع تغذیه وصل شوند که پایه های بدون روپوش هنگامی که از سوکت جدا میشوند دارای برق زنده نباشند.

اجرای تاسیسات برقی نصب کلید چراغ پریز هنگامی که امکان افزایش دمای چراغ بیشتر از ۶۰ درجه سانتیگراد باشد باید سیمهای قابل انعطاف مقاوم در برابر حرارت برای تمامی چراغهای تنگستن دار اعم از انواع سقف اویز و کار گذاشته شده در سقف به کار برده شوند در این حالت سیم انعطاف پذیر باید با لاستیک باتیل یا لاستیک سیلیکون عایق بندی شوند سیمهای معمولی با عایق پی وی سی نمیتوانند در مقابل دمای حاصل از لامپهای تنگستن مقاومت کنند.سیمهای انعطاف پذیی که گرمکنهای الکتریکی را تغذیه میکنند باید دارای عایق ضد حرارت مانند لاستیک سیلیکونی یا باتیل باشند.

اجرای تاسیسات برقی نصب کلید چراغ پریز هنگامی که امکان بروز دمای بسیار بالا وجود داشته باشد توصیه میشود پیش از تصمیم گیری در مورد نوع سیم انعطاف پذیر مصرفی با یک سازنده کابل مشورت شود.

– سیمهای انعطاف پذیر به کار رفته در دستگاهای قابل حمل و نقل باید از نوع غلاف دار دایروی باشند بنابراین سیمهای به هم پیچده شده نباید برا یلامپهای دستی قابل حمل لامپهای روی کف و رومیزی و غیره مورد استفاده قرار گیرند.

تمامی سیمهای انعطاف پذیر باید به طور منظم به خصوص در محلی که وارد سر پیچ لامپ و دیگر وسایل میشوند مورد بازرسی قرار گیرند ودر صورت معیوب بودن باید تعویض شوند.

سرپیچ های لامپ

– سرپیچهای عایق دار باید در هرجایی که ممکن است به کار گرفته شوند .سرپیچهایی که به همراه کلید نصب میوند باید با کلیدی ثابت یا دوشاخه در همان اتاق کنترل شوند.

-اتصال بیرونی سرپیچهای نوع ادیسون( پیچ وار) باید همیشه به سیم خنثی (سیم نول) تغذیه متصل شود.

– سرپیچهای کوچک نوع ادیسون باید دارای وسیله محافظتی باشند که اجازه ندهد جریان از ۶ امپر بیشتر شود اما اندازه های بزرگتر ان ممکن است دارای وسیله محافظی باشند که اجازه عبور جریان تا ۱۶ امپر رابدهد.

– سرپیچهای کوچک نوع بی سی باید دارای وسیله محافظتی در برابر جریانهای ۶ امپر به بالا باشند و انواع بزرگتر این نوع سرپیچ باید وسیله ای حفاظتی داشته باشند که از سرپیچ در برابر جریانهای بیشتر از ۱۶ آمپر محافظت کند.

هیچ سرپیچی نباید در مدارهایی با ولتاژ بالاتر ار ۲۵۰ ولت مورد استفاده قرار گیرد و تمامی سرپیچهای فلزی باید داری اتصال زمین باشند در خماممها و دیگر مکانهایی که کف سنگی دارند یا با قطعات رسانا در تماس هستند سرپیچها باید با روپوشهای عایق نصب شوند تا هنگام جابه جایی یا تعویض لامپ از اتصال ناخواسته دست با پایه های برق دار ان جلوگیری به عمل اید.

شرکت مهندسی توان گستر با داشتن صلاحیت پیمانکاری اجرای تاسیسات برقی نصب کلید چراغ پریز در شاخه تاسیسات و تجهیزات و سالها تجارب ارزنده در این بخش ، آماده اجرای کلیه فعالیتهای اجرای تاسیسات برقی در شاخه تاسیسات صنعتی و ساختمانی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!