مزایا و معایب رادیاتورهای شیشه ایی

ایمنی در صنعت آسانسور
سپتامبر 23, 2020
تعریف دژنکتور
سپتامبر 28, 2020
Show all

مزایا و معایب رادیاتورهای شیشه ایی

#توان گستر

مزایا و معایب رادیاتورهای شیشه ایی

امروزه  با پیشرفت زندگی شهری و افزایش آپارتمان نشینی، استفاده بهینه از فضاها بیشتر از گذشته مورد توجه است. همینطور دکوراسیون داخلی از اهمیت زیادی در بین مردم برخوردار است. کمبود فضا در خانه ‌ها و محدودیت ‌هایی که سیستم‌های توزیع گرمایش برای چیدمان لوازم در منازل ما ایجاد می‌کنند استفاده از یک تصویر هنری، تصویری از طبیعت، جاذبه های گردشگری و یا حتی عکس های خانوادگی و … در فضای خانه می تواند بسیار جذاب و الهام بخش باشد.

رادیاتور شیشه‌ ای مانند یک قاب عکس از تصویری زیبا، به انتخاب یا سفارش مشتری در ساختمان نصب می شود و علاوه بر این‌ که جزئی از دکوراسیون داخلی خانه هستند، گرمایش مطبوعی را به ارمغان می‌آورند.  به منظور استفاده بهینه از فضای داخل خانه، استفاده از رادیاتورهای شیشه‌ای به عنوان راهکاری مناسب از طرف طراحان پیشنهاد می شود. همچنین ظاهر نا زیبا و ساده بودن رادیاتورهای گرمایش قدیمی، همه و همه علت تمایل به استفاده از رادیاتور های شیشه ای را نشان می دهند.

رادیاتور شیشه ای یک ابتکار ساده و در عین حال خلاقانه و هوشمندانه ای است که با تلفیق هنر و سیستم های گرمایشی توانسته است از یک محصول خنثی و گاهی وقت ها منفی در دکوراسیون داخلی، به یک محصول زیبا و تاثیر گذار تبدیل شود. رادیاتور شیشه ای محصولی مدرن و زیبا می ‌باشد که تاکنون توجه بسیاری از زیبا پسندان و طراحان دکوراسیون داخلی را به خود جلب کرده است.

این نوع رادیاتور ضمن انتقال حرارت از طریق جریان همرفتی، به علت براق بودن سطح شیشه، بخش عمده‌ای از حرارت خود را از طریق سیستم تابشی منتقل می‌نماید این سیستم گرمایش مطلوب ترین نوع سیستم گرمایشی، به لحاظ فیزیولوژی بدن انسان می ‌باشد.

یکی از مزایای این گونه سیستم ها گرمایش یکنواخت و نصب و نگهداری آسان است. در اینگونه سیستم ها به دلیل دبی کم آب درون آن قابلیت استفاده از آبگرم کن های خورشیدی نیز فراهم است..

عملکرد رادیاتور شیشه ای

رادیاتور شیشه ای یا رادیاتوردکوراتیو از شیشه سکوریت سخت شده با ضخامت ۱۳ میلی متر ساخته می شود که درون بافت آن یک المنت شیشه ای تعبیه شده است. به محض روشن شدن المنت، کل شیشه گرم می شود و گرمای حاصل به فضای بیرون منتقل می گردد. هوای گرم شده توسط رادیاتورهای شیشه ای به دلیل چگالی پایین به سمت بالا می رود و هوای سرد در پایین قرار می گیرد. رادیاتور این هوای سرد را نیز گرم می کند و به بالا می فرستد، بنابراین این جا به جایی هوایی باعث گرم شدن کل فضای مورد نظر می شود.

تفاوت رادیاتورهای معمولی با رادیاتورهای شیشه ای

مهم ترین تفاوت رادیاتورهای معمولی با رادیاتور های شیشه ای در استفاده از سیستم های لوله کشی است. به دلیل عدم استفاده از سیستم لوله کشی در نصب رادیاتورهای شیشه ای هیچ اتلاف انرژی از طریق لوله ها امکان پذیر نیست.طرز کار رادیاتور های شیشه ای طوریی است که به محض روشن کردن آن ها تمام گرمای تولید شده به خانه منتقل شده و انرژی اضافی اتلاف نمی شود. در واقع رادیاتورهای شیشه ای بازده ای صد در صدی دارند..

مزایای رادیاتورهای شیشه ای

هزینه نصب کم

هزینه های نصب سیستم های رادیاتور شیشه ای نسبت به سیستم های گرمایشی معمولی بسیار کم است. زیرا شما نیازی به نصاب حرفه ای ندارید تا آن را برای شما نصب کنند.

  • فاقد هزینه نگهداری

یکی از مزیت های مهم رادیاتورهای شیشه ای نداشتن هزینه های تعمیر و نگهداری است، بر خلاف بسیاری از سیستم های گرمایشی، رادیاتور شیشه ای هیچ بخش یا قطعه ای ندارد که نیاز به تعمیر و سرویس شدن داشته باشد.

  • حمل و نقل آسان

رادیاتور های شیشه ای بسیار انعطاف پذیر می باشند وخیلی سریع می توان آن ها را نصب و یا در صورت نیاز جابه جا کرد. حتی هنگامی که می خواهید از خانه ای اسباب کشی کنید، رادیاتور شیشه ای خود را نیز می توانید به همراه خود ببرید.

  • قیمت خرید پایین

یکی از مهمترین مزیت های این نوع رادیاتور، پایین بودن قیمت آن نسبت به سیستم های گرمایش مرکزی گازی است.

  • تنوع گسترده

انتخاب های متنوعی پیش روی شما است، اگر رادیاتور شیشه ای شما از جنس آینه باشد، تصویر منعکس شده آن اتاق و فضای خانه شما را بزرگ تر نشان می دهد.

  • استفاده از انرژی بهینه

رادیاتورهای شیشه بدون این که باعث اتلاف بخشی از انرژی شوند، تمام گرما را به داخل اتاق تحویل داده و گرما در خانه شما گم نخواهد شد. همچنین بهتر است این نکته را بدانید رادیاتور شیشه ای مقدار دقیق انرژی مورد نیاز برای رسیدن به دمای اتاق مطلوب را محاسبه می کند. بنابراین انرژی زیادی صرفه جویی می شود.

  • بدون نیاز به سوخت

برخی از رادیاتور های شیشه ای الکتریکی می باشند بنابراین نیازی به سوخت مانند گاز یا سوخت فسیلی ندارند و می توانند با استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر مانند(انرژی فتوولتائیک و یا باد و …) کار کنند.

  • قابلیت تنطیم شوندگی

وجود ترموستات قابل تنظیم کمک می کند تا در انرژی و هزینه ها صرفه جویی کنید. رادیاتور شیشه ای از مقدار دقیق انرژی مورد نیاز برای رسیدن به دمای مطلوب اتاق استفاده می کند، و باعث می شود که شما هزینه های مصرف انرژی کمتری پرداخت کنید.

برخی از رادیاتور های شیشه ای دارای قابلیت تنظیم گرما هستند، برخی از آن ها فقط مستقیما به پکیج گرمایی موجود وصل می شوند در حالی که برخی دیگر دارای قابلیت جابه جایی می باشند. رادیاتور های شیشه ای می توانند روی کف  یا دیوار نصب شوند.

  • بی صدا و نیاز به فضای کم

رادیاتورهای شیشه ای بی سر و صدا کار می کنند و بدون نیاز به آب، روغن کاری فضای زیادی را اشغال نمی کنند. رادیاتورهای شیشه ای در اندازه های مختلفی تولید می شوند تا مطابق با نیاز، تامین گرمای هر مکان باشند.

  • امکان چاپ طرح بر روی صفحه رادیاتور

در حال حاضر طیف گسترده ای از طرح های موجود برای رادیاتورهای شیشه ای وجود دارد، بنابراین می توانید طرحی را که به آن علاقه مند هستید را خریداری کنید.

طرح های اختصاصی و سفارشی مورد نظر شما برای رادیاتورهای شیشه ای (بسته به طراحی، اندازه و کمیت) ممکن است توسط بعضی از تامین کنندگان و تولید کنندگان رادیاتورهای شیشه ای امکان پذیر باشد.

  • معایب رادیاتورهای شیشه ای

در حالی که رادیاتورهای شیشه ای یک وسیله ارزان و مقرون به صرفه برای گرم کردن یک اتاق کوچک یا افزایش حرارت در بخش خاصی از خانه می باشند، اما رادیاتور های شیشه ای می توانند هزینه های شما را افزایش دهند.

  • دمای رادیاتور شیشه ای غیر قابل کنترل است

دمای رادیاتورهای غیر قابل کنترل در کارخانه تنظیم می شود که در چه دمایی روشن و یا خاموش شود و معمولا ترموستات آن ها در دمای ۶۵ درجه تنظیم می شود که همانند یک رادیاتور خانگی معمولی است.

  • احتمال ایجاد آلودگی

در مورد رادیاتورهای شیشه ای برقی که انرژی الکتریکی را تبدیل به گرما می کنند، در اکثر موارد، میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط این رادیاتور شیشه ای کمتر از میدان ساخته شده توسط یک لامپ الکتریکی طبیعی است، بنابراین رادیاتور شیشه ای خود را از یک برند خوب و مطمئن تهیه کنید.

  • احتمال شکسته شدن صفحه شیشه ای رادیاتور

رادیاتورهای شیشه ای از شیشه های سختی ساخته می شوند. و همه محصولات تحت آزمایش قرار گرفته اند، البته هنوز هم سازندگان رادیاتور های شیشه ای توصیه می کنند که بر روی آن ها ننشینید تا به آن ها آسیب جدی وارد نشود.

.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!